RAMOWY ROZKŁAD DNIA - 3, 4 LATKI
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
700 - 825 |
1.25’ |
Schodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi |
825 - 845 |
0.20’ |
Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence, aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
845 - 900 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
900 - 930 |
0.30’ |
Śniadanie |
930 - 1000 |
0.30’ |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000 - 1045 |
0.45’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom |
1045 - 1145 |
1 |
Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
1145 - 1200 |
0.15’ |
Czynności higieniczno- porządkowe |
1200 - 1230 |
0.30’ |
Obiad |
1230 - 1245 |
0.10’ |
Kwadrans dla bajki, słuchanie muzyki klasycznej/relaksacyjnej |
1245 - 1410 |
1.25’ |
Wypoczynek na leżakach |
1410 - 1430 |
0.20’ |
Czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa |
1430 - 1450 |
0.20’ |
Podwieczorek |
1450 - 1500 |
0.10’ |
Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające |
1500- 1600 |
1.30’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom |
1600 - 1700 |
1 |
Rozchodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - 5, 6 LATKI
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
700 - 815 |
1,15’ |
Schodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
815 - 845 |
0.30’ |
Ćwiczenia poranne, aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
845 - 900 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
900 - 930 |
0.30’ |
Śniadanie |
930 - 1030 |
1 |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1030 - 1100 |
0.30’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom |
1100 - 1145 |
0.45’ |
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacer, obserwacje przyrodnicze |
1145 - 1200 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
1200 - 1230 |
0.30’ |
Obiad |
1230 - 1315 |
0.45’ |
Bajkoterapia/czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające |
1315 - 1415 |
1 |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom |
1415 - 1430 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
1430 – 1450 |
0.20’ |
Podwieczorek |
1450 – 1510 |
0.20’ |
Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1510 – 1530 |
0.20’ |
Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp. |
1530 - 1600 |
1 |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom |
1600 - 1700 |
1 |
Rozchodzenie się dzieci. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |